امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه هیچ کس منکر تحریم و بیماری کرونا در به وجود آمدن مشکلات اقتصادی در کشور نیست اما ناکارآمدی برخی مدیران اجرایی نیز هیچ راه توجیهی ندارد، عنوان کرد: در هشت سال گذشته، تدبیری از سوی دولت ندیده ایم؛ تدبیر برجام جز لاشه ای از آن چیزی نمانده و رهبری نیز فرمودند ما در قضیه برجام عجله کردیم و کارهایی انجام دادیم اما طرف مقابل به تعهداتشان پایبند نبودند.
کد خبر: ۹۵۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 27 March 2021

تابناک فارس به نقل زا شبستان: حجت الاسلام «محمد مصلی نژاد»، در خطبه های نماز جمعه با تبریک سال نو که به فرموده رهبری انقلاب به سال «تولید، پشتبانی ها و مانع زدایی ها» نامگذاری شده است، گفت: در سال گذشته چند واقعه را شاهد بودیم که از جمله آن دست به گریبانی کشورمان و کل جهان با ویروس منحوس کرونا بود.

 

امام جمعه موقت جهرم با اشاره به اینکه یک سال و اندی از این بلا می گذرد که باید توجه ما به قدرت لایزال الهی بیشتر شود، از کادر درمان و پزشکان که در خط مقدم این بیماری مشغول هستند قدردانی کرد و یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و همچنین 62 هزار قربانی این بیماری را گرامی داشت.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته رهبری انقلاب تاکیدات و تعبیرات عجیب در تجلیل از شخصیت شهید سلیمانی داشتند، عنوان کرد: روحیه فداکاری، نوع دوستی، شجاعت، اخلاص و معنویت، انقلابی گری، پایبند به خط امام و انقلاب از جمله ویژگی هایی بود که رهبری انقلاب در وصف حاج قاسم سلیمانی فرمودند و گفتند باید با چشم یک مکتب و مدرسه درس آموز به شهید سلیمانی نگاه شود.

 

خطیب موقت نماز جمعه جهرم با اشاره به تاکید دیگر رهبری انقلاب که دشمن اصلی ما را رژیم غاصب صهیونسیم عنوان کردند، گفت: از نظر ملت و رهبری هیچ تفاوتی میان آمریکای دموکرات و جمهوری خواه وجود ندارد چرا که هر 2 دستشان در خون شهید سلیمانی آغشته بوده و در آن نقش داشته اند.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید برخی افراد دل شان خوش باشد که با رفتن ترامپ و آمدن بایدن شرایط موجود بهتر شود، تاکید کرد: همچنان شعار ملت ایران در تمام عرصه ها «مرگ بر آمریکا» است.

 

حجت الاسلام مصلی نژاد، با اشاره به اینکه سال جدید، آغاز پانزدهمین قرن از هجرت پیامبر اسلام (ص)، است، گفت: 42 سال پیش امام خمینی (ره) با تبریک ورود به چهاردهمین قرن هجری شمسی خیزش و بیداری را در امت اسلام آرزو می کند که این مهم نیز در پایان این قرن محقق می شود.

 

وی با اشاره به در پیش رو بودن یوم الله 12 فروردین و روز «جمهوری اسلامی»، گفت: امام یک خواسته از ما داشته و تاکید کردند که 12 فروردین را هر سال به عنوان روز عید گرامی بداریم.

 

امام جمعه موقت جهرم در ادامه با اشاره به رویداد مهم انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری در ماه های آینده، گفت: این انتخابات به عنوان یک آزمون بزرگ رو به روی ما بوده و همه مکلف هستیم برای حفظ جمهوری اسلامی این انتخابات را مراقبت و مواظبت کرده و دیگران را نیز دعوت به حضور حداکثری در این عرصه کنیم.

 

به گفته وی از مدتی پیش دشمنان ما یک پروژه عظیم را علیه جمهوری اسلامی کلید زدند، و بر طبل عدم شرکت در انتخابات می کوبند تا ملت را مایوس کنند.

 

حجت الاسلام مصلی نژاد با تاکید بر اینکه هیچ کس منکر مشکلات مردم به ویژه برای محرومان و مستضعفان نیست، تصریح کرد: حضور ما در انتخابات سبب این مشکلات نشده اما انتخاب بد عاملی برای این مشکلات بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس منکر تحریم و بیماری کرونا در به وجود آمدن مشکلات اقتصادی در کشور نیست اما ناکارآمدی برخی مدیران اجرایی نیز هیچ راه توجیهی ندارد، عنوان کرد: در هشت سال گذشته، تدبیری از سوی دولت ندیده ایم؛ تدبیر برجام جز لاشه ای از آن چیزی نمانده و رهبری نیز فرمودند ما در قضیه برجام عجله کردیم و کارهایی انجام دادیم اما طرف مقابل به تعهداتشان پایبند نبودند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه درسال گذشته تدبیر تعطیلی کارخانه های مختلف، بیکاری برخی صاحبان کار و مشاغل، بنزین، بورس، ارز، سکه و طلا، گوشت، روغن و مرغ را دیدیم، عنوان کرد: منکر برخی خدمات نیستیم اما این تدابیر امید نمی آورد.

 

به گفته حجت الاسلام مصلی نژاد، ملت ایران نوع دیگری از تدبیر را نیز دیده و آن انرژی صلح آمیز هسته ای، سلول های بنیادی، پروش امثال احمدی روشن و سلیمانی ها، سلاح های فوق پیشرفته، موشک ها، نابودی داعش و گروهک های تروریستی، آزادی کشورهای همسایه از دست تروریست ها بوده که البته این تدبیرها امید می آورد که پشت آن درایت و مدیریت رهبری بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه چهار سال پیش و در هفته آخر انتخابات رسانه های بیگانه یا شبکه های مجازی سعی با یک وعده تو خالی و شعاری قصد دزدیدن آرای مردم را داشتند، گفت: با داشتن بصیرت که منشأ آن تقوا است می توان انتخاب خوب و شایسته ای داشت.

 

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه برخی مسئولان چگونه به خودشان اجازه می دهند و شب انتخابات به مردم توصیه می کنند پای صندوق های رای بیایند، تاکید کرد: آنها که برای رای آوردن خود به تک تک آرای مردم و به اثر انگشت هر یک از افراد احتیاج دارند آیا فکر کرده و دیده اند همان انگشت سبابه به حدی کار فیزیکی و طاقت فرسا انجام داده که توانی برایش نمانده است یا فقط موقع انتخابات دم از مردم می زنند.

 

امام جمعه موقت جهرم با اشاره به اینکه آیا آنها به فکر کارگران، افراد محروم، جوانان بیکار و جویای کار، رفتگران، کارگران شهرداری، کسبه، بازاریان، اصناف و حتی کارمندان بوده اند، تاکید کرد: ناکارآمدی دولت به جای خود اما مردم ایران همچنان امیدوارند و البته باید مراقب باشیم سیاه نمایی نشود و ناامیدی را در جامعه ایجاد نکنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند، تصریح کرد: اصل نظام غیر از ناکارآمدی مسئولان است و در دوران جنگ تحمیلی دیدیم هر چه فشار دشمن بیشتر می شد حضور مردم در جبهه های نبرد هم بیشتر می شد.

 

حجت الاسلام مصلی نژاد در پایان با تبریک میلاد منجی عالم بشریت و تاکید بر برگزاری آیین های جشن و سرور گفت: امسال 2 نیمه شعبان داریم و ابتدا و انتهای سال به مهدویت گره خورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار